Teksten schrijven

Een beetje saai is het wel, maar: ‘coming soon’.

Elke website heeft een andere doelstelling, zoals verkopen, informeren of enthousiasmeren. Elke website heeft daarmee zijn eigen taalbehoeften. De ene ondernemer wil dat zijn teksten zakelijk zijn, de andere ziet liever dat zijn teksten informeel zijn. Welke toon en stijl jij nodig hebt voor je bedrijf is afhankelijk van je beoogde doelgroep en de diensten of producten die je aanbiedt.

Daarnaast snij je jezelf in de vingers als je niet ook een blog bijhoudt op je website. Door regelmatig nieuwe content te plaatsen op je website ben je beter zichtbaar in Google en de natuurlijkste manier om dat te doen is door middel van blogposts. Belangrijker: door inhoudelijke blogs te delen over je werkveld gaan je toekomstige klanten je zien als een expert en daardoor durven ze het aan om zaken met je te doen zonder je eerst te hebben ontmoet. Concreet betekent dit dat hij of zij je veganistische schoenpoets bestelt in je webwinkel, een kaartje koopt voor het evenement dat je volgende maand organiseert of je inhuurt om een website te maken.

Dat hoef je niet allemaal zelf te doen, ik kan je erbij helpen!

Een greep uit de mogelijkheden:

  • Wervende blogs, informatieve blogs, enthousiasmerende blogs
  • Webteksten (SEO), zoals een ‘over mij’-pagina
  • Productomschrijvingen voor je webshop
  • Opzetten contentkalender

Ik kan met je meedenken over je contentkalender, de schrijfstijl die je wil gaan gebruiken in je posts en ik kan natuurlijk ook socialmediaposts of advertentieteksten voor je schrijven.

Een greep uit de mogelijkheden:

  • Socialmediaposts
  • Advertentieteksten
  • Opzetten contentkalender
  • Opstellen stijlgids

Drukwerk vraagt meestal om een andere schrijfstijl dan webteksten. Zakelijker, wat formeler. Je persoonlijkheid is minder tussen de regels door te lezen, waardoor er meer afstand ontstaat tussen jou en de lezer, maar waarmee de lezer ook meer belang en waarde hecht aan je woorden. Ik denk graag met je mee over welke stijl en tone of voice past bij jouw doelgroep.

Een greep uit de mogelijkheden:

  • Brochures
  • Flyers
  • Persberichten
  • Artikelen voor tijdschriften
  • Jaarplan/bedrijfsplan

Je vacature is een voorselectie van de kandidaten die ge├»nteresseerd zijn in een baan of opdracht bij jouw bedrijf. Door de manier waarop je je vacature omschrijft, spreek je bepaalde mensen wel of juist niet aan. Hoe werf je de ideale kandidaat? Ik ga graag met je in gesprek over de kenmerken waarnaar jij op zoek bent in een werknemer of opdrachtnemer, want met ‘proactief’ kun je echt niet meer aankomen.

Hetzelfde geldt in principe voor de motivatiebrief. De meeste mensen kunnen heel goed verwoorden wie ze zijn, wat ze doen en wat ze willen, maar zodra ze het op papier moeten zetten, klinkt het stram of juist veel te informeel. Ik kan je helpen je verhaal helder te formuleren en ervoor zorgen dat het aansluit bij wie jij bent en wat je over wil brengen.

Een greep uit de mogelijkheden:

  • Opstellen vacatureteksten
  • Feedback motivatiebrief
  • Cv-check

Soms heeft een inhoudelijk goede tekst een likje verf of een opfrisbeurt nodig om aan te sluiten op de doelgroep. In dat geval ‘recycle’ ik de inhoud van de tekst, maar giet ik hem wel in een nieuw jasje. Daardoor komt de inhoud beter tot zijn recht en wordt je boodschap duidelijk bij de klant.

Natuurlijk ben ik ook beschikbaar voor al je andere taalwensen, zoals interviews transcriberen. Laat me weten wat je precies in gedachten hebt: een vloeiend verslag of een verbatimtranscript?

Teksten schrijven

Een beetje saai is het wel, maar: ‘coming soon’.

Elke website heeft een andere doelstelling, zoals verkopen, informeren of enthousiasmeren. Elke website heeft daarmee zijn eigen taalbehoeften. De ene ondernemer wil dat zijn teksten zakelijk zijn, de andere ziet liever dat zijn teksten informeel zijn. Welke toon en stijl jij nodig hebt voor je bedrijf is afhankelijk van je beoogde doelgroep en de diensten of producten die je aanbiedt.

Daarnaast snij je jezelf in de vingers als je niet ook een blog bijhoudt op je website. Door regelmatig nieuwe content te plaatsen op je website ben je beter zichtbaar in Google en de natuurlijkste manier om dat te doen is door middel van blogposts. Belangrijker: door inhoudelijke blogs te delen over je werkveld gaan je toekomstige klanten je zien als een expert en daardoor durven ze het aan om zaken met je te doen zonder je eerst te hebben ontmoet. Concreet betekent dit dat hij of zij je veganistische schoenpoets bestelt in je webwinkel, een kaartje koopt voor het evenement dat je volgende maand organiseert of je inhuurt om een website te maken.

Dat hoef je niet allemaal zelf te doen, ik kan je erbij helpen!

Een greep uit de mogelijkheden:

  • Wervende blogs, informatieve blogs, enthousiasmerende blogs
  • Webteksten (SEO), zoals een ‘over mij’-pagina
  • Productomschrijvingen voor je webshop
  • Opzetten contentkalender

Ik kan met je meedenken over je contentkalender, de schrijfstijl die je wil gaan gebruiken in je posts en ik kan natuurlijk ook socialmediaposts of advertentieteksten voor je schrijven.

Een greep uit de mogelijkheden:

  • Socialmediaposts
  • Advertentieteksten
  • Opzetten contentkalender
  • Opstellen stijlgids

Drukwerk vraagt meestal om een andere schrijfstijl dan webteksten. Zakelijker, wat formeler. Je persoonlijkheid is minder tussen de regels door te lezen, waardoor er meer afstand ontstaat tussen jou en de lezer, maar waarmee de lezer ook meer belang en waarde hecht aan je woorden. Ik denk graag met je mee over welke stijl en tone of voice past bij jouw doelgroep.

Een greep uit de mogelijkheden:

  • Brochures
  • Flyers
  • Persberichten
  • Artikelen voor tijdschriften
  • Jaarplan/bedrijfsplan

Je vacature is een voorselectie van de kandidaten die ge├»nteresseerd zijn in een baan of opdracht bij jouw bedrijf. Door de manier waarop je je vacature omschrijft, spreek je bepaalde mensen wel of juist niet aan. Hoe werf je de ideale kandidaat? Ik ga graag met je in gesprek over de kenmerken waarnaar jij op zoek bent in een werknemer of opdrachtnemer, want met ‘proactief’ kun je echt niet meer aankomen.

Hetzelfde geldt in principe voor de motivatiebrief. De meeste mensen kunnen heel goed verwoorden wie ze zijn, wat ze doen en wat ze willen, maar zodra ze het op papier moeten zetten, klinkt het stram of juist veel te informeel. Ik kan je helpen je verhaal helder te formuleren en ervoor zorgen dat het aansluit bij wie jij bent en wat je over wil brengen.

Een greep uit de mogelijkheden:

  • Opstellen vacatureteksten
  • Feedback motivatiebrief
  • Cv-check

Soms heeft een inhoudelijk goede tekst een likje verf of een opfrisbeurt nodig om aan te sluiten op de doelgroep. In dat geval ‘recycle’ ik de inhoud van de tekst, maar giet ik hem wel in een nieuw jasje. Daardoor komt de inhoud beter tot zijn recht en wordt je boodschap duidelijk bij de klant.

Natuurlijk ben ik ook beschikbaar voor al je andere taalwensen, zoals interviews transcriberen. Laat me weten wat je precies in gedachten hebt: een vloeiend verslag of een verbatimtranscript?